вул. Грицюка, 13 с. Руде Село, Володарський р-н, Київська обл. 09342
Пн - Пт 9:00 - 18:00

Коли спека “вбиває” дороги

Ризик виникнення дефектів дорожнього покриття особливо зростає у спеку, коли воно значно деформується під впливом великого навантаження та високих температур.

Аби зберегти дороги в спекотну погоду та попередити утворення колій на них, Укравтодор щорічно з початку літа відповідно до Законів України тимчасово обмежує рух великовагових транспортних засобів. Щодо збереження доріг загального користування на період, коли температура перевищує +28 С°.

Основна мережа автодоріг загального користування була побудована у 70 – 80-х роках ХХ століття. Під час її проектування передбачалося, що навантаження на покриття транспортних засобів не перевищуватиме 30т. На сьогоднішній день вантажопідйомність великовантажних засобів у країні значно збільшилась.

Природно-кліматичні чинника також призводять до деформації автомобільних доріг, які можуть перевищувати допустимі значення. Наприклад, найбільше коливання температур можна спостерігати в осінньо-зимовий період, коли відбувається поперемінне заморожування – відтавання дорожніх покриттів, що негативно впливає на стан дорожнього одягу. Але коли зима позаду, а дороги поступово очищуються від снігу, одразу проявляється головний дефект українських автошляхів – ямковість.

Загальновідома, що краще запобігти утворенню дефектів на дорожньому одязі, ніж потім їх усувати. Тому для збереження мережі автомобільних доріг від передчасних руйнувань при температурі +28 С° вводиться тимчасове обмеження руху з 10 до 22 години великовагових транспортних засобів, загальна маса яких понад 24 тонни або навантаження яких на вісь транспортного засобу більш ніж 7 тонн. Встановлюються відповідні знаки для стоянок транспортних засобів на автодорогах загального користування.

Останніми роками інтенсивність руху на автомобільних шляхах збільшилася в рази. У період пікових навантажень (з червня по жовтень – час відпусток, збору врожаю) вона коливається від 7 до 17 тисяч автомобілів на добу. Та півбіди, якщо це легкові автомобілі. Головною ж проблемою у спекотну пору стає великоваговий транспорт..

Нині навантаження на дороги перевищене втричі, і дорожнє полотно просто не витримує. Особливо у спеку, коли температура повітря сягає 28 С° і більше. Якщо дорога нагрівається до критичної температури, дорожнє полотно може втрачати несучу здатність. Великоваговий транспорт, який рухається нею, залишає глибокі колії, через які, в подальшому, утворюються тріщини, а згодом і вибоїни. Щороку дорожники встановлюють спеціальні знаки і забезпечують водіїв місцями відстою транспорту.

Про безпеку на дорогах мають дбати не лише дорожники, а і усі учасники дорожнього руху.

Читати також:
вул. Грицюка, 13 с. Руде Село, Володарський р-н, Київська обл. 09342
Підпишіться на новини